Kesä, kesä, kesä - jes!

Kesä, kesä, kesä - jes!

Se on parasta aikaa nyt. Oikeasti pidän kesästä eniten, mutta talven taittuminen ja kevään lupaus kesästä piristävät mieltä kummasti. Kesä on jo niin lähellä, että se on melkein täällä.

Mieleeni on piirtynyt vahvana kuva vuosien takaa, kun matkustin junassa jostain johonkin. Matkan määränpää on aikojen saatossa unohtunut, mutta vieläkin näen mielessäni junan ikkunasta keväisen koivumetsän, joka on juuri parhaassa vaaleanvihreässä viherryksessä. Yhtä aikaa raikas, kirkas ja hento vihreä. Se suorastaan huumaa mielen. Tämä vihreä on ihan pian täällä ja sen jälkeen tulee kesä. Kirkas vihreä kestää vain hetken, sen jälkeen tilalle tulee kesän syvä ja täyteläinen vihreä eri variaatioineen.

Pimeä syksy ja kylmä talvi ovat liian kaukana kesästä, jotta niistä voisi nauttia samalla tavalla kuin keväästä. Nyt iloitsen hetkestä, joka on ihan melkein tässä, mutta ei vielä. Lupaus jostain, jota haluan, kaipaan ja odotan, ei ole enää kaukana. Ihanaa elää hetkessä, joka on nyt.

Kesä, mikä ihana asia.

(Ehkä joku toinen pitää talvesta tai syksystä enemmän, olisi mielenkiintoista kuulla miksi?)

Tuula Rasilainen