Seurakuntakeskus Rykmentinpuistoon?

Seurakunta on ostamassa Kansainvälistä keskusta uudeksi seurakuntakeskukseksi.

Seurakuntakeskus Rykmentinpuistoon?

Tuusulan seurakunta harkitsee rykmentinpuistossa sijaitsevan entisen Suomen puolustusvoimien Kansainvälisen keskuksen ostamista. Asia on etenemässä syyskuun lopussa kirkkovaltuustoon, joka tekee päätöksen ostamisesta.

Kirkkoneuvosto on selvittänyt sekä uuden seurakuntakuntakeskuksen rakentamista terveyskeskuksen vieressä olevalle seurakunnan tontille että Kansainvälisen keskuksen ostamista. Selvityksen tuloksena Kansainvälisen keskuksen ostaminen on todettu seurakunnalle edullisemmaksi ja toimivammaksi ratkaisuksi.

Ostohinta asettuu 1,8-2 miljoonan tietämille. Hinta riippuu tontin koosta. Lisäksi seurakunta varaa n. 2 miljoonaa tilojen remontoimiseen toimintaan sopivaksi.

Rykmentinpuiston tiloihin on mahdollisuus remontoida toimistohuoneiden lisäksi iso seurakuntasali, pienempiä kokoustiloja sekä omat tilat mm. päiväkerhon, nuorten ja diakoniatyön toimintaan. Rakennukseen on mahdollista saada myös tilat esimerkiksi olohuone-tyyppiselle toiminnalle ja kirpputoritoiminnalle, johon ei aikaisemmin ole ollut tiloja.

Kunnan ja Senaatti-kiinteistöjen kanssa neuvotellaan myös kiinteistöön kuuluvan maa-alan koosta. Tarkoitus on saada riittävästi tilaa parkkipaikalle, päiväkerholasten leikkipihalle sekä erilaisten pihatapahtumien järjestämiseen.

Seurakuntakeskuksen puute on näkynyt monessa toiminnassa Etelä-Tuusulassa. Osa toiminnasta on jouduttu väliaikaisesti lopettamaan ja osa on siirtynyt muihin toimitiloihin. Seurakunta on joutunut käyttämään paljon myös vuokratiloja tapahtumien järjestämiseen. Uuden seurakuntakeskuksen myötä toiminta palautuu taas Hyrylään ja tilat palvelevat seurakuntalaisia entistä paremmin.

11.9.2015