Seurakuntakeskus varuskunta-alueelle

Tuusulan seurakuntakeskus entiselle varuskunta-alueelle

Tuusulan kirkkovaltuusto päätti yksimielisesti tiistain kokouksessaan ostaa Suomen Puolustusvoimien kansainvälisen keskuksen kiinteistön. Se remontoidaan uudeksi seurakuntakeskukseksi. Kiinteistö sijaitsee Rykmentinpuistossa entisellä varuskunta-alueella.

Rakennus tulee remontointeineen maksamaan seurakunnalle noin 4 000 000 euroa. Rahoitus hoidetaan aluksi lainalla. Laina maksetaan pääosin myymällä vanhan seurakuntakeskuksen tontti sekä muita seurakunnan omistamia kiinteistöjä, joissa ei ole seurakunnan toimintaa.

Kiinteistöön on tarkoitus remontoida

• seurakuntasali
  • keittiö
  • päiväkerhotilat
  • diakoniatyön tilat
  • nuorisotyön tilat
  • kuoroharjoitustilat
  • pienempi kokoustila
  • toimistotiloja
  • Myös kirkkoherranvirasto ja taloustoimisto siirtyvät uuteen seurakuntakeskukseen.

Näin kaikki tällä hetkellä seurakunnan eri toimipisteisiin sijoitetut työntekijät pääsevät saman katon alle.

Veroprosentti pysyy ennallaan

Tuloveroprosentti vuodelle 2016 päätettiin pitää äänestyksen jälkeen ennallaan. Äänestyksessä 24 äänesti ennallaan pitämisestä ja 6 korottamisen puolesta.

Keskustelussa todettiin, että seurakunnan taloudellinen tilanne on tällä hetkellä tiukka. Kirkkovaltuutetut pitivät kuitenkin yhteiskunnan nykyisessä taloudellisessa tilanteessa tärkeänä pitää talous tasapainossa siten, ettei seurakuntalaisille tule lisää kuluja.

30.9.2015