Kesä on vihreimmillään

Kesä on vihreimmillään

Kodeissa ja kouluissa on vietetty valmistumisjuhlia. Luultavasti kysytyin kysymys valmistuneelle on: ”Mitä aiot tehdä tulevaisuudessa?” Toisille vastaus on hyvin selvä. Toisille tulevaisuuden suunnitelmat ovat vielä auki. Joku saattaa pelätä tulevaisuutta; Mitä jos en löydä töitä; Mitä jos en saa jatkoopiskelupaikkaa? Toiset taas lähtevät tulevaisuutta kohden avoimin ja pelottomin sydämin ilman suurempia murheita.

Viikko sitten vietimme uuden seurakuntakeskuksen Avoimet ovet-päivää. Kaikki saivat tulla katsomaan kauan kaivattua ja odotettu seurakuntakeskusta. Vaikka emme sinne vielä pääsekään muuttamaan, niin silti meillä läsnäolijoilla oli iloinen ja kiitollinen mieli.

Tätä seurakuntakeskusta olimme odottaneet ja kaivanneet lähes kahdeksantoista vuotta. Näihin vuosiin mahtui sekä suurta onnen tunnetta että pettymystä ja taas pettymystä, mutta lopulta saimme sen, mitä me tarvitsimme; juuri oikeaan aikaan, juuri oikealle paikalle ja juuri oikeanlaisen.

Koska me ihmiset emme tiedä tulevaisuutta, olemme siitä huolissamme. Yritämme tehdä tulevaisuuden oman mielemme mukaisen. Aina se ei kuitenkaan onnistu.

Tulevaisuus ei ole meidän käsissä. Se on Jumalan käsissä.

Jumalan neuvo on ”Heittäkää kaikki murheenne hänen kannettavakseen, sillä hän pitää teistä huolen.” Jumala ei tarkoita, että voimme jättää kaikki asiat hoitamatta ja ajatella, että Jumala hoitaa. Hän on antanut meille vastuun perheestämme, lähimmäisistämme, itsestämme. Tällä Raamatun sanalla Hän haluaa sanoa meille, että tulevaisuutemme on hänen käsissään, kuten on myös tämä päivä ja tämä hetki.

Siunattua kesäpäivää,

Ulla Rosenqvist