Srk-keskus kilpailutusvaiheessa

Seurakuntakeskuksen remontti kilpailutusvaiheessa

Uuden seurakuntakeskuksen remonttia on valmisteltu ahkerasti. Remonttisuunnitelmat ja pohjapiirrokset ovat kiertäneet työntekijöiden keskuudessa, ja niitä on kommentoitu innokkaasti. Tuusulan seurakunta osti viime keväänä entisen Kansainvälisen keskuksen uudeksi seurakuntakeskukseksi.

– Juuri nyt on käynnissä remonttifirmojen kilpailutus. Pyrimme aloittamaan työt lokakuun alussa, kirkkoherra Ulla Rosenqvist kertoo.

Remontti kestää noin kymmenen kuukautta. Jos se pääsee alkamaan ajallaan, uusi seurakuntakeskus on valmis ensi vuoden elokuussa.

Remontin suurimmat muutostyöt ovat seurakuntakeskuksen seurakuntasali ja laitoskeittiö.

– Olisimme halunneet korottaa seurakuntasalin kattoa, mutta se olisi tullut liian kalliiksi. Siksi luovuimme siitä ja nostamme vain sisäkattoa, Rosenqvist sanoo.

Tämän lisäksi sekä seurakuntakeskuksen että toimistorakennuksen ilmastointi säädetään vastaamaan uutta käyttötarkoitusta.

– Ilmastointia remontoidaan, mutta sen säätötarve arvioidaan tilakohtaisesti. Koko ilmastointi ei uusita, Rosenqvist sanoo.

Remontin kustannusarvio on tällä hetkellä 2 miljoonaa.

– Ilmastointiremontti saattaa tuoda mukanaan budjetin ylityksen. Kilpailutuksen jälkeen tiedämme tarkemmat summat, Rosenqvist summaa.

29.8.2016