kirkkoON

kirkkoON

Syyskuun 21.-25. vietetään Tuusulan, Järvenpään ja Keravan seurakunnissa kirkkoON-viikkoa. Nostamme omaa ja taivaallisen työnantajamme profiilia muistuttamalla, että kirkko on olemassa, kirkko on ON-asennossa, ei OFFilla eli kirkko toimii ja kirkkoon saa tulla mukaan.

Aiomme mm. näyttäytyä pop up -tilassa Hyrylässä sekä Jokelan ja Kellokosken keskustoissa, ke klo 15-19, järjestämme laulutilaisuuden viisikielisestä Kellokosken kirkossa ke klo 19, Jipun ja Jukka Leppilammen konsertin Tuusulan kirkossa to klo 18.30, sekä yhden ylimääräisen kohtaamispaikkamessun sunnuntaina klo 14 normimessujen lisäksi.

Tapahtumaviikon jälkeen järjestämme teemaluentosarjan Pyhästä kolminaisuudesta. Sokerina pohjalla pistämme pystyyn kirkkoON-ryhmiä, joissa on mahdollisuus pohtia kristinuskon kysymyksiä. Tämän tapahtuman kanssa osuu hyvin yksiin myös popUp -kahvilatoiminta, joka käynnistetty tänä syksynä ja jatkuu aina jouluun saakka, torstaisin klo 10-14.​

Jospa tällä tavalla löytäisimme kontaktipintaa tuusulalaisiin, heihinkin, jotka eivät yleensä kirkon penkkejä kuluta. Nyt yritetään mennä sinne, missä ihmiset ovat, he kun eivät nyt monestikaan tule sinne missä me olemme. Joten hip hurraa ja menestystä tietysti toivomme ja rukoilemme hankkeillemme ja hyviä kohtaamisia ihmisten kanssa.

Lauri Seppänen

P.S. kirkkoON-tapahtuma löytyy myös Facebookista.