Seurakuntakeskuksen pääurakoitsija valittu

Pääurakan allekirjoitustilaisuudessa olivat mukana Jusmar oy:n toimitusjohtaja Toimi Niesniemi (vas.), Joni Hovisilta, Ilkka Ertimo, Markku Yli-Perttula, Marjut Helske ja Hannu Kokkinen.

Seurakuntakeskuksen pääurakoitsija valittu

Seurakuntakeskuksen remontin pääurakoitsija on valittu. Kirkkoneuvosto valitsi joulukuun kokouksessaan seurakuntakeskuksen pääurakoitsijaksi Rakennusliike Jusmar Oy:n. Jusmar on remontoinut esimerkiksi Haarajoen koulun Järvenpäässä ja Martinlaakson uimahallin.

Tuusulan seurakunta ja Jusmar allekirjoittivat pääurakan urakkasopimuksen 26.1.2017. Paikalla olivat Jusmar oy:n toimitusjohtaja Toimi Niesniemi, työmaan vastaava mestari Joni Hovisilta, kiinteistötoimen johtokunnan puheenjohtaja Ilkka Ertimo, kirkkoneuvoston varapuheenjohtaja Markku Yli-Perttula, talousjohtaja Marjut Helske ja projektipäällikön sijainen Hannu Kokkinen. Jusmar vastaa pääurakasta, jonka hinnaksi on arvioitu 1.381.360€. Aliurakoitsijoiden kilpailutus on käynnissä.

Remontin ensimmäisessä vaiheessa puretaan seurakuntasalin rakentamisen esteet. Sali rakennetaan seurakuntatalon toiseen kerrokseen.

– Tilasta puretaan yksi kantava väliseinä. Sitä ennen viereen rakennetaan uudet kantavat rakenteet, kertoo projektipäällikkö Marko Larjanne.

Salin jälkeen eniten muutostöitä tehdään seurakuntatalon alakerrassa, jonne rakennetaan laitoskeittiö. Koko keittiöalueen vanha betonilattia puretaan ja valetaan uudestaan. Näin saadaan uudet lattiakaivot oikeisiin paikkoihin. Samalla tehdään tarvittavat lattianpinnan kallistukset.

Tuusulan seurakunnan uusi seurakuntakeskus remontoidaan Puolustusvoimien entiseen Kansainväliseen keskukseen. Remontin pitäisi valmistua syksyllä 2017.

27.1.2017