Yhtymään vai ei?

Yhtymään vai ei?

Tuusulan seurakunta kuten naapurimme Keravalla ja Järvenpäässä elävät jännittävää aikaa. Kuukauden päästä päättävät valtuustomme muodostammeko yhtymän vai emme. Tuleeko meistä osa Keski-Uudenmaan seurakuntayhtymää vai ei.

Itse olen yhtymän perustamisen kannalla. Se on mielestäni ainoa keino selvitä tulevaisuudessa, jos ja kun seurakuntien jäsenmäärät vähenevät. Yhtymässä kiinteistöt, hautausmaat ja hallinto hoidetaan yhdessä, mutta seurakunnat pysyvät itsenäisinä ja toimivat samalla tavalla kuin tänäkin päivänä.

Toisaalta tilanne jännittää, mutta toisaalta ei jännitä, koska työ seurakunnassa jatkuu kuten tähänkin asti. Virsiä lauletaan, kerhoja pidetään ja yhdessä kokoonnutaan jumalanpalveluksiin ympäri Tuusulaa.

Mitä mieltä olet?

Ulla Rosenqvist