Keräämme tietoja

Keräämme tietoja

Keräämme tietoja Tuusulan seurakunnan hautausmaiden haudoista. Tätä kutsutaan myös inventoinniksi.

Keräämme ja tallennamme tietoja mm.

• haudoista
  • hautamuistomerkeistä
  • haudatuista
  • hautaustavoista.

Yhteistyössä ovat mukana Järvenpään ja Keravan seurakunnat sekä Tuusulan museo. Suurimpana työnä on Paijalan hautausmaan inventointi.

Kerättyjen tietojen avulla voimme entistä paremmin vaalia ja suojella hautausmaakulttuuria. Näin myös jälkipolvet saavat tietoa niistä haudoista, joita ei voida säilyttää.

Keräämme tiedot kaikista seurakunnalle palautuvista haudoista ennen paikkojen jatkokäyttöä. Olemme käyneet läpi suurimman osan Paijalan hautausmaan vanhimman osan haudoista. Niistä olemme täyttäneet hautamuistomerkkien inventointilomakeen. Tiedot erityisistä muistomerkeistä tallennamme hautaohjelman yhteyteen. Osa haudattujen tiedoista on jo hautakirjanpidossa ja kirkonkirjoissa. Olemme keränneet tietoja haudatuista ja hautausmaan historiasta vuodesta 1990 alkaen.

Seurakunta ottaa mielellään vastaan tietoja haudoista ja haudatuista. Ennen kaikkea olemassa olevaa tietoa täydentävä tieto on tervetullutta.

pdf liite

Täytettävä inventointilomake (360kt)