Jouluostoksilla

Jouluostoksilla

Olin jouluostoksilla viime viikolla. Vein ostokseni lahjapakkaamoon paketointia varten. Aloin valita sopivaa lahjapaperia. Tarjolla ei ollut paperia, jossa olisi ollut jokin kristillinen aihe. Ei ollut tähtiä tai enkeleitä ainoastaan tonttuja, oravia, lintuja jne.

Seuraavaksi lähdin paperiosastolle ostamaan pakettikortteja joululahjoihin. Taas sama huomio. Samoin kävi joulukorttien kanssa. Löytyi tonttuja, pukkeja ja satuhamoja, mutta ei löytänyt enkeleitä tai tähtiä joulukuvaelmasta puhumattakaan.

Lopulta pakettini käärittiin yksiväriseen paperiin, jonka päälle kiinnitin ilman mitään kuvaa olevan pakettikortin. Joulukortit päätin lopulta hankkia oman seurakunnan kirkkoherranvirastosta, jossa on myynnissä Martta Wendelinin kristillisaiheisia kortteja.

Jäin miettimään, että onko niin, että kauppiaat eivät uskalla ottaa myytiin kristillisaiheisia joulukortteja peläten leimautuvansa jonkin suunnan kannattajiksi. Vai onko kyse siitä, että ristillisen järjestöt kuten Kirkon Ulkomaan apu ja Suomen Lähetysseura, joilla on kristillisaiheisia joulukortteja, eivät kauppaa korttejaan tavallisiin kauppoihin ja marketteihin. Jotain pitäisi tehdä asian eteen. Mutta mitä?

Ulla Rosenqvist, kirkkoherra