Hautausmaat

Hautausmaan vanha kivinen risti.

Hautausmaat

Kirkkopuisto

Hautausmaa on museohautausmaa. Se sijaitsee Tuusulan kirkon ympärillä (Kirkkotie 34, Tuusula).

Kirkkopuistoon haudataan pääasiassa vanhoihin sukuhautoihin vain poikkeusluvalla. Luvan myöntää kirkkoneuvosto.

Lisätietoja kirkkopuistosta on Virtuaali-Tuusulan sivuilta.

Sankarihautausmaa

Maan kauneimmaksi sanottu sankarihautausmaa sijaitseen kirkon ja Tuusulanjärven välissä. Sinne on haudattu 138 miestä ja yksi nainen.

Kivinen veistos kuvaa kahta lumipukuista sotilasta. Sen nimi on ”Paluuton tie”. Veistoksen on tehnyt Rakel Koivisto ja se valmistui vuonna 1953.

Nimikirja

Taiteilija Erkki Erosen tekemä “Nimikirja” pystytettiin vuonna 1999. Siihen on kaiverrettu kaikkien silloisen Tuusulan alueelta kotoisin olevien viime sodassa kuolleiden vainajien nimet.

Nimikirja sijaitsee Tuusulan kirkon lähellä, kirkkotuvan vieressä.

Paijalan hautausmaa

Hautausmaa sijaitsee Paijalannummella Tuusulan keskuksen (Hyrylän) tuntumassa (Paijalannummentie 11, Tuusula). Se on seurakunnan päähautausmaa.

Yleisö-wc löytyy uudelta kappelilta ja Paijalantien puolella olevasta huoltorakennuksesta ( auki klo 7-20).

Hautausmaan historiaan voi tutustua Virtuaali-Tuusulan sivuilla.

Kellokosken hautausmaa

Hautausmaa sijaitsee Kellokosken kirkon lähistöllä (Omenalahdentie 23, Tuusula). Yleisö-wc on huoltorakennuksen päädyssä.

Lisätietoja hautausmaasta löytyy Virtuaali-Tuusulan sivuilta.

Jokelan hautausmaa on uurnalehto

Uurnalehto sijaitsee osoitteessa Kouluraitti 11, Tuusula).

Hautausmaiden kartat

Löydät hautausmaiden kartat Hautaustoimen sivuilta.