Lähetystyöntekijät ja -kohteet (nimikkolähetit ja -kohteet)

Lähetystyöntekijät ja -kohteet (nimikkolähetit ja -kohteet)

Seurakuntamme tukee lähetystyötä näiden lähetystyöntekijöiden ja -kohteiden kautta:

Lähetystyöntekijät (Kuvat oikealla)

Etelä- ja Kaakkois-Aasia/ Päivi Lilja

Päivi toimii vammaisten henkilöiden oikeuksien asiantuntijana Etelä- ja Kaakkois-Aasiassa.

Etu-Aasia/ Nimikkolähettimme SAT-7 työssä
Kristilliset SAT-7 satelliittitelevisiolähetykset
ovat monille väylä kuulla evankeliumi ja saada tietoa kristinuskosta. Eristyksissä eläville kristityille SAT-7 on rohkaisun lähde. Kanava lähettää myös käytännön elämää tukevia ohjelmia, jotka auttavat esimerkiksi pakolaisleirien vaikeissa oloissa.
(Suomen Ev.lut.Kansanlähetys)

Kroatia/ Elina Braz de Almeida
Elina tekee seurakunta-, nuoriso-, opiskelija sekä mediatyötä.
Voit lukea Elinina blogi-kirjoituksia tästä linkistä.
(Medialähetys Sanansaattajat)

Tansania/ Teressa ja Janne Juhaninmäki
Teressa toimii Suomen Lähetysseuran itäisen ja eteläisen Afrikan aluejohtajana, ja Janne toimii itäisen Afrikan hankehallinnon koordinaattorina.
(Suomen Lähetysseura)

Lähetyskohteet (Kuvat tekstin alla)

Angola/ Lubangon slummien lasten ja perheiden tukeminen
Angolassa edistetämme äärimmäisessä köyhyydessä elävien lasten
elämänmahdollisuuksia ja oikeuksia sekä tuemme heidän perheitään olemalla mukana Onnellinen lapsi -hankkeessa.

Intia/ Raamattutyö

Intiassa tuemme raamatunkäännös- ja levitystyötä, myös Raamatun kääntämistä muutamille kielille pistekirjoitukselle. Työn tavoitteena on myös tavoittaa ja tukea vaikeassa elämäntilanteessa eläviä naisia, erityisesti leskiä.
(Suomen Pipliaseura)

Kolumbia/ kyläyhteisöjen tukeminen
Tuemme Kolumbiassa alueen yhteisöjä konfliktin jälkeiseen elämään siirtymisessä ja vahvistamme yhteisöjen mahdollisuutta vaikuttaa itseään koskeviin päätöksiin.
(Suomen Lähetysseura & tuettu Suomen kehitysyhteistyövaroin)

Viro/ Perhekeskustyö
Tartossa tuemme perhekeskustyötä. Keskuksessa on tarjolla pari- ja perheterapiaa sekä sielunhoitoa. Perheneuvontatyö tukee perheitä sekä auttaa kirkkoa näkymään positiivisella tavalla yhteiskunnassa.
(Evankelinen lähetysyhdisty Ely ry)