Konfirmaatiokolehdeilla tuetaan ihmisiä köyhissä maissa
Afrikan Luterilaisen kirkon valkoisessa seinässä lukee kirkon nimi. Kuvassa näkyy hyvin vaatimaton ilmeisesti savesta valmistettu seinä.

Evankelisen lähetysyhdistyksen koulu palvelee Luterilaisen kirkon seurakuntia. Koulussa järjestetään mm. seminaareja eri teemoista. Puitteet ovat hyvin vaatimattomia.

Konfirmaatiokolehdeilla tuetaan ihmisiä köyhissä maissa

Vuoden 2020 kolehti Afrikkaan

Vuoden 2020 konfirmaatioiden kolehdeilla tuetaan Afrikan Lusakassa kristillistä koulua. Tuki menee perille Evankelisen lähetysyhdistyksen kautta.

Koulussa ei ole pakollisia kurssimaksuja ja siellä on mahdollista osalistua tietotekniikan kursseille sekä raamattuopetukseen. Koulu tarjoaa työpaikkoja ja toimii myös pappien opinahjona atk-osaamisessa.

Lisäksi järjestetään erilaisia seminaareja, esim. ruuanlaitto, koulutus, raamattuopetus, puutyöt, henkilökohtainen hygienia, leikit.

Lapsille opetetaan samoja asioita kuin meillä esikoulussa. Legot ovat lasten suosikkileluja.

Tarkoitus on hankkia kolehtivaroilla

• Tietokoneita
  • ATK– ohjelmia
  • Tulostin
  • Lapsille askartelumateriaaleja
  • Kirjoja

Alla on liitteenä Evankelisen lähetysyhdistyksen esitys kolehtikohteesta.

Vuoden 2019 kolehti Boliviaan

Tuusulan v. 2019 rippikoulujen konfirmaatiokolehdit tuottivat 6313,91 €. Suomen Lähetysseura esittää lämpimät kiitokset tästä tuesta Bolivian kaivoisalueiden lapsille!

• Jaettiin 150 työssäkäyvälle lapselle ja nuorelle koulureput.
  • Järjestettiin yhteisiä tapaamisia ja elämäntaitokoulutusta työssäkäyville lapsille ja nuorille
  • Työssäkäyvät lapset ja nuoret osallistuvat ammatillisia kädentaitoja opettaville kursseille ja koulutuslinjoille, kuten gastronomia, leivonta, parturi-kampaaja, kosmetiikka, räätäli, koruartesaani, kirjanpitäjä jne

Alla on liitteenä Bolivian työntekijä Jaakko Lavoniuksen esitys, josta näemme, mihin tukea on käytetty.

Ryhmä Bolivian kaivosalueen lapsia ja nuoria on saanut koulureput. Lapset näyttävät iloisilta ja pitävät reppuja sylissään.

Uudet koulureput

pdf liite

Koulutusta Afrikan Lusakassa tuetaan vuoden 2020 konfirmaatiokolehdeilla.

pdf liite

Bolivian kaivosalueiden lasten tukeminen vuoden 2019 konfirmaatiokolehdeilla.