Hiljainen viikko
Neljä joutsenta lipuu tyynellä järvellä. Pilvet heijastuvat järveen ja taustalla kaukkana näkyy rantaviiva.

Hiljainen viikko

Ajelin kohti Tuusulan kirkkoa palmusunnuntaina. Joka puolella oli aivan hiljaista. Koko matkalla tapasin vain yhden henkilön. Ajattelin, että Suomen kanssa on todella ottanut todesta valtiovallan sanat pysyä mahdollisimman paljon kotona.

Korona on tehnyt meidän maailmastamme hiljaisen. Monet meistä pystyvät tekemään työtä kotonaan tai ainakin osittain etänä. Kun työtä tekee kotona, ympärillä on hiljaista, varsinkin meillä, joilla ei ole pieniä lapsia kotona. Hektinen työilmapiiri on muuttunut rauhalliseksi etätyöksi.

Hiljaisuus rauhoittaa. Työhön on tullut levollisuutta, jonka toivoisin jatkuvan vielä sittenkin, kun korona -aika päättyy.

Hiljaisen viikon viettoon on nyt erityisen hyvät olosuhteen. Käyttäkäämme sitä hyväksemme.

Ulla Rosenqvist,
kirkkoherra