Tuulahdus

Naiskuoro Tuulahdus

Kuoro harjoittelee maanantaisin klo 18.30-20.30 seurakuntakeskuksessa (Rykmentintie 34).

Lastenhoito järjestetään tarvittaessa kuoroharjoitusten ajaksi.

Kuoroa johtaa Tuula Saarensola p. 040 179 8877.

Seuraa kuoroa Facebookissa.

Toivomme, että sinulla on jo kokemusta kuorolaulusta tai muuten hyvä lauluvalmius. Nuotinlukutaito ei ole välttämätön. Käytämme stemmaäänitteitä oopimisen tukena.

Ennakkoluulotonta kokeilua

Tuulahdus on Tuusulan seurakunnassa toimiva n. 30 hengen naiskuoro. Tuulahdukselle on tyypillistä eri musiikkityylien ennakkoluuloton kokeilu sekä rento ja hyväntuulinen ilmapiiri - työntekoa kaihtamatta. Kuoron ohjelmisto käsittääkin niin kirkkomusiikin klassikoita kuin hengellisen musiikin kevyempiä tyylejä.

Aluksi oli Y-kvartetti

Tuulahdus on ollut yli kolmekymmentä vuotta yksi Tuusulan seurakunnan esiintyvistä musiikkiryhmistä. Aluksi oli  Y-kvartetti, jolloin mukana oli myös muutamia miehiä. Vähitellen miehet jäivät pois ja kuoro kasvoi naiskuoron mittoihin ja muutti nimensä Tuulahdukseksi.

Menneitä tapahtumia

• Toukokuussa 2023 Tuulahdus piti juhlakonsertin "Tuulahdus 40 vuotta" Paijalan kappelissa.
  • Joulukuussa 2021 oma joulukonsertti Tuusulan kirkossa.
  • Mozartin Requiem yhdessä Keravan Mieslaulajien kanssa 29.10. (Tuusulan kirkko) ja 3.11. 2019 (Keravan kirkko).
  • Sävelsadetta - AlfaTV:n ohjelmassa Keravan helluntaiseurakunnassa 30.11.2019.
  • Messuavustus Espoon tuomiokirkossa 15.12.2019 pappien ja diakonien ordinaatiomessussa.
  • Kesäillan musiikkia Tuusulan kirkossa 6/2019.
  • Kevätlaulajaiset Tuusulan seurakuntakeskuksessa 5/2019.
  • Joulukuussa 2018 oma joulukonsertti Tuusulan kirkossa.
  • Keväällä 2018 yhteiskonsertti seurakunnan lapsikuorojen kanssa.
  • Jouluna 2017 oma joulukonsertti Tuusulassa.
  • Keväällä 2017 Gabriel Faurèn Requiemin Sipoossa ja Tuusulassa.
  • 2015-2016 työskentelyä ohjaaja Tiina Häkkisen kanssa.
  • Syyskuussa 2015 viikonloppumatka Tukholmaan - oma konsertti ja avustaminen Tukholman suomalaisen kirkon messussa.
  • Keväällä 2015 mukana SHG-juhlavuoden tapahtumassa Rykmentinpuisto soi.