Yhdessä virkistymässä

Yhdessä virkistymässä

Tänään me Tuusulan seurakunnan papit vietimme päivää punaisessa hirsituvassa keskellä Tuusulaa, mutta kuitenkin rauhassa ja keskellä luontoa. Olimme virkistäytymässä. Tarvitsimme sitä hektisen kevään keskellä. Tarvitsimme myös aikaa olla yhdessä, rauhassa, ilman työasioista.

Olo oli mukavan rento. Kuljimme villasukat jalassa tai paljain jaloin rennoissa vaatteissa. Istuimme sohvilla, söimme hyvää ruokaa ja juttelimme toistemme kanssa asioista, joista emme muuten ole ehtineet ajatuksia vaihtaa.

Paljon puhutaan työhyvinvoinnista ja työssä jaksamisesta. Tällainen yhdessäolo on yksi osa työhyvinvointia. Huomenna lähdemme koko työntekijäjoukolla kevätretkelle Hämeeseen. Tärkeätä tuolla reissulla on, totta kai, kirkot ja museot ja kartanot, joissa vierailemme, mutta tärkein asia lopulta kuitenkin on se, että saamme työyhteisönä olla yhdessä. Saamme nähdä toisamme. Saamme tehdä jotakin yhdessä.

Kiitän tästä päivästä ja odotan innolla huomista retkeämme.

Ulla Rosenqvist
kirkkoherra