Ministerin tulisi julistaa Jumalan armoa

Ministerin tulisi julistaa Jumalan armoa

Menin viikonlopun ruokaostoksille läheisen kauppaan. Ensimmäisenä silmiini osui Iltalehden otsikko: ”Kirkko menetti miljoonia”. ”Kirkosta eroaa räjähdysmäisesti ihmisiä.”

Tuntuu pahalta kirkon puolesta tai oikeastaan tuntuu epäoikeudenmukaiselta. Me täällä seurakunnissa teemme työtä seurakuntalaisten eteen parhaamme mukaan ja sitten ei tarvita kuin yksi ihminen, jonka sanat tekevät työmme turhaksi.

En voi olla kysymättä, tekeekö kyseinen ministeri sen ihan tarkoituksella.  Hän tuntee politiikan. Hän tietää, miten julkinen media toimii.

Arkkipiispa Mäkinen sanoi sen olennaisen Twitter-viestissään: "Sisäministeri Räsäsellä on oikeus puheisiinsa ja mielipiteisiinsä. Niistä voi olla eri mieltä tai samaa meiltä, mutta kirkon kannanotoksi niitä ei tule sotkea.”

Se, mitä mieltä ministeri ja kristillisdemokraattisen puolueen jäsen sanoo abortista, homoudesta tai naispappeudesta, ei saisi johtaa hylkäämään kirkkoamme.

Ministerin tulisi julistaa suureen ääneen Jumalan armoa ja rakkautta. Se on kirkon pääsanoma ja ydin.