Tekstaritupu

Tekstaritupu

Tekstaritupu Tuusulassa

Tekstaritupun idea on yksinkertainen: jos jokin asia painaa sinua, voit laittaa siitä tekstarin numeroon 040 622 5454.

Sinulle vastaavat Tuusulan seurakunnan työntekijät.

Palvelu on tarkoitettu kouluikäisille.

Palvelun periaatteet

Luottamuksellinen

Viestejä käsitellään hyvin luottamuksellisesti. Lapsen puhelinnumeroa käytetään vain vastaamiseen. Kysyjä voi luottaa siihen, että hänen asiansa pysyy palvelun ja hänen välisenään.

Vastaaja ei keskustele viestien sisällöstä muiden kuin toisten vastaajien tai sovittujen konsultoijien kanssa. Vastaajat ovat kirkon vaitiolovelvollisuuden alaisia työntekijöitä.

Viestejä säilytetään 3 kuukautta

Viestit säilytetään noin kolme kuukautta, jonka jälkeen ne hävitetään kokonaan. Säilytysaika on määritelty kolmeksi kuukaudeksi helpottamaan tilannetta jolloin kysyjän kanssa syntyy keskustelua tärkeästä asiasta ja vastaaja vaihtuu.

Viesteistä kerätään tilastoja

Viesteistä kerätään tilastoja. Aihealue ja esimerkiksi ikä sekä sukupuoli kirjataan ylös, jos ne tulevat esiin keskustelussa.

Henkilöllisyys selvitetään vain poikkeustapauksissa

Lähetetyn viestin numero näkyy palvelussa. Lähettäjän henkilöllisyyttä ei selvitetä ellei siihen ole erityistä syytä. Tällaisia ovat

• rikosoikeudelliset asiat
  • tilanteet, joissa kysyjä tai hänen perheensä on vaarassa.

Näissä tilanteissa päivystäjä keskustelee asiasta ensin lähettäjän kanssa. He sopivat mikä on paras tapa auttaa. Moni lapsi ja perhe on saanut apua ongelmiinsa Tekstaritupun välityksellä.

Lue lisää Tekstaritupusta verkkosivuilta http://www.tekstaritupu.net/.

Tiedoksi vanhemmille

Tupu eli Tekstaritukipuhelin koululaisille on helppo, yksinkertainen ja toimiva mobiiliauttamispalvelu.

• Vastaamme lasten ja nuorten kysymyksiin koulupäivän aikana.
  • Päivystäjinä toimivat ammattitaitoiset ja kokeneet kirkon työntekijät.
  • Tupu ei tuputa vaan kuuntelee. Olemme aikuinen kontakti koululaisen vaikeissa kysymyksissä.

Palvelua ylläpitävät Suomen ev.lut. kirkon seurakunnat. Toimintaa koordinoi kirkon palvelujärjestö PTK - Poikien ja tyttöjen keskus.

Tutustu myös Nettitupuun

Nettitupu on kouluikäisille tarkoitettu nettitukipalvelu. Se toimii samalla periaatteela kuin Tekstaritupu.

Tutustu palveluun osoitteessa www.nettitupu.net/.