Virvon varvon vitsasella

terveyttä toivottelen.
Siunausta siivittelen.
Jumala teitä siunatkoon.

Tuolla virpomistervehdyksellä ystäväni virpoi minut ja perheeni viime palmusunnuntaina tekstiviestin välityksellä. Miten hyvä ja kiitollinen mieli virpomisesta tulikaan. Puhelimen kilahdus, yksinkertainen viesti-rukous ja nimi alla. Joku ajattelee minua ja läheisiäni – siis rukoilee terveyttä, onnea ja siunausta juuri meille. Pysähdyttävää.

Mitä sitten tapahtuikaan? Mieleeni alkoivat tulla monet monet läheiset ja ystävät, joita minä puolestani halusin virpoa – toivottaa heille kaikkea sitä hyvää ja siunausta, mitä meidän perheelle oli juuri toivotettu.

Palmusunnuntaiaamupäivästä tulikin aivan huomaamatta rukousten aamupäivä, jonka ystäväni toiselta puolen Suomea oli saanut aikaan ja samalla aiheutti sen, että hyvä – siunaus lähti kiertoon.

Ensi lauantaina palmusunnuntain aattona kirkkotuvalla askarrellaan virpomisvitsoja klo 14 alkaen. Ota omat vitsat mukaan, (muut tarvikkeet saat paikan päältä), ja liity iloiseen porukkaan. Tilaisuuteen toivotellaan tervetulleeksi kaikenikäiset ja kokoiset.

Klo 15 alkavassa kirkkohetkessä sekä virpojat että vitsat siunataan virpomisreissuille hyvää ja siunausta toivottamaan.

Laitetaan hyvä, siis siunaus kiertoon.

Pääsiäisen iloa ja valoa toivottaen,

Kaija Sarén