Pää pyörällä

Pää pyörällä

Että semmoinen syksyn aloitus tällä kertaa. Yritän pysyä ajan tasalla ja tapahtumien hermoilla, mutta ei, paperit sekoavat ja aivoissa lyö tyhjää. Ahdistusta ei niinkään aiheuta se, että on kiire, vaan se, että aivot ovat ihan tyhjät ja paperit pyörivät pöydällä. Asioiden priorisoiminen ja järjestykseen laittaminen vaatii työtä ja keskittymistä.

Kaikki tämä vain yhden isyysvapaan (tai joku sellainen kuitenkin - terveisiä vaan Martille) takia. Kun äkkiä omien töiden lisäksi onkin tiedettävä kaikki seurakuntavaaleista, hoidettava vaalilautakunta ja siihen liittyvät asiat ja siihen päälle kirkkoneuvoston ja -valtuuston kokoukset.

Ei sillä, ettenkö pitäisi näistä asioista. Ei minulla ole mitään esityslistoja ja pöytäkirjoja vastaan, mutta kun suoraan kesälomalta pamahtaa tällaisen keskelle, niin jotenkin oma kovalevyni ei pyöritä tietoa yhtä nopeasti kuin sitä tulee.

Vai pitäisikö sittenkin ajatella niin, että vanheneminen alkaa näkyä myös tietynlaisena hitautena, asioille pitäisi saada enemmän aikaa ja vaalijärjestykseenkin pitäisi ehtiä jossain välissä rauhassa paneutua että kaikki tieto loksahtaisi kohdalleen.

Onneksi vanheneminen tuo mukanaan myös tietynlaista armollisuutta itseä kohtaan. Jos en olekaan enää niin skarppi ja vauhdikas kuin nuorena niin kyllä asiat silti hoituvat. Seurakuntavaalit tulevat varmasti pidetyiksi ja neuvoston sekä valtuuston kokouksetkin hoituvat ajallaan. Että eiköhän tämä tästä kuitenkin.

Syksyä itse kullekin, kiireessä tai ilman. Ole armollinen itsellesi, asioilla on tapana hoitua, tavalla tai toisella. Sanoo hän ja lähtee kotiin - puoli tuntia myöhemmin kuin oli tarkoitus.

Tuula Rasilainen