Kenkälaatikon ihme

Kenkälaatikon ihme

Jeesus puhui sinapinsiemenen ihmeestä, kuinka kaikista siemenistä pienimmästä kasvaa niin suuri puu, että sen oksille taivaan linnutkin tekevät pesänsä. Kenkälaatikko on sinapinsiemenen kaltainen ihme, kun se saa toimia Jumalan rakkauden välikappaleena.

Operaatio Joulunlapsi -keräyksessä tuhannet kenkälaatikot – täytettyinä vaatteilla, leluilla, hygieniatarvikkeilla, koulutarvikkeilla, makeisilla ja muilla mieluisilla lahjoilla – ovat toimineet hyvän sanoman ja jouluilon eteenpäin viejinä. Viime vuonna Suomesta vietiin rekka-autolla 22 000 kenkälaatikon kokoista pakettia Romanian köyhille lapsille, jotka tässä EU-maassa elävät maaseudulla äärimmäisen vaatimattomissa ja kurjissa olosuhteissa.

Pakettien jako noiden maiden kylissä tapahtuu siten, että kyläpäällikkö tekee listan kaikista kylän lapsista, jotka kutsutaan paketteja tuovan rekan luo. Sen jälkeen kyläpäällikkö huutaa listassa olevien lasten nimet järjestyksessä, ja näin kaikki lapset saavat varmasti paketin, eikä kukaan jää ilman. Edellä mainittujen tavaroiden lisäksi jokaisessa paketissa on evankeliumi, joka kertoo joulun ilosanomasta ja parhaasta joululahjasta, Jeesuksesta. Näin paketin saava lapsi saa nauttia sekä aineellisesta että hengellisestä hyvästä.

Tänä syksynä Tuusulan seurakunnassa järjestettiin toisen kerran Operaatio Joulunlapsi -keräys. Viime vuonna ainoana keräyspisteenä olleeseen Jokelan kirkkoon tuli 40 pakettia. Tänä vuonna määrä lähes kaksinkertaistui, kun Jokelan kirkolle kertyi 76 pakettia, joista 24 pakettia tuli Jokelan Koulukeskuksesta. Oli hienoa, että Koulukeskuksen oppilaat innostuivat keräyksestä ja lähtivät opettajansa johdolla mukaan Romanian lasten auttamiseen!

Toinen, ja uusin keräyspiste oli Kukkakauppa Pellava Hyrylässä, jonne kertyi heti ensimmäisellä kerralla paljon paketteja: 83 kappaletta. Tuusulasta lähti siis Romanian lasten jouluiloksi yhteensä 159 pakettia. Lämmin kiitos kaikille, jotka osallistuivat tähän upeaan keräykseen ja halusivat antaa Romanian lapsille jouluilon noiden pakettien muodossa! ”Iloista antajaa Jumala rakastaa!”

Timo Huuhtanen