Apua elämään
Ihmisiä pelaamassa mölkkyä.

Diakonialeiri antaa lepotuokion arjen haasteiden keskellä.

Apua elämään

Seurakunnan työntekijät tarjoavat apua. Voit varata keskusteluajan joko päivystävältä papilta tai diakoniatyöntekijältä. Sivun vasemmasta laidasta löydät erilaisia auttamisen muotoja.

Diakonia auttaa hädän keskellä. Meistä jokainen voi toimia auttajana sille, joka tarvitsee apua. Voit itse auttaa ja tulla autetuksi. Diakonia on vastavuoroista toimintaa.

Monenlaista apua

Seurakunnan diakonia tukee ihmistä kokonaisvaltaisesti. Erityisesti haluamme auttaa heikoimmassa asemassa olevia ja niitä, jotka jäävät muun avun ulkopuolelle. Ota yhteyttä diakoniatyöntekijöihin.

Keskusteluapu on pääasiallisin auttamisen muoto. Olemme sinua varten alueesi diakoniatoimistossa. Voit pyytää meidät myös kotikäynnille tai sairaalaan keskustelemaan mieltäsi askarruttavista asioista. Papit ja diakoniayöntekijät ovat vaitiolovelvollisia.

Taloudellisissa vaikeuksissa kunnan sosiaalitoimi on ensisijainen auttaja. Diakoniatyöntekijän kanssa voit myös yhdessä etsiä ratkaisua taloudellisiin ongelmiisi.

Diakoniatyö järjestää monenlaista ryhmä- ja virkistystoimintaa. Tietoa löydät paikallislehdistä seurakunnan ilmoituksista ja sivun vasemmassa laidassa olevista linkeistä.

Apua perheille

Perheet voivat saada apua perheasiainneuvottelukeskuksesta. Tuusulan seurakunnassa on myös perhe- ja parisuhdetyöhön erikoistuneita työntekijöitä.

Tule mukaan vapaaehtoistyöhön

Jos sinulla on aikaa ja etsit toimintaa, vapaaehtoistyö tarjoaa monenlaista tekemistä. Hyvän Tuulen Tuvat ovat paikkoja, joissa voit osallistua yhdessä toisten kanssa erilaisiin toimintamuotoihin tai vain käydä kahvilla.