Kasteesta hautajaisiin

Kasteesta hautajaisiin

Seurakunta haluaa olla mukana perheen elämän arjessa ja juhlassa. Elämän kiertoon kuuluu sekä iloisia juhlahetkiä että surujuhlia.

Perheen juhlat

Perheen juhlat eli kirkolliset toimitukset ovat pieniä jumalanpalveluksia. Niiden kautta seurakunta on mukana ihmisen elämän iloissa ja suruissa. Kaikki kirkon jäsenet ovat oikeutettuja kirkollisiin toimituksiin.

Yleisimmät kirkolliset toimitukset ovat

Muita toimituksia on esimerkiksi kodin siunaaminen.

Juhlien järjestäminen

Kirkkoherranviraston työntekijät auttavat sinua toimituksiin liittyvissä asioissa. Neuvomme käytännön järjestelyissä sekä papin, kanttorin ja tilojen varaamisessa. Kirkkoherranvirasto sijaitsee seurakuntakeskuksessa (Rykmentintie 34).

Kaikki kirkon jäsenet ovat oikeutettuja kirkollisiin toimituksiin, jotka ovat maksuttomia. Omia toiveitaan saa ja kannattaa kertoa papille.

Hartaushetket

Voimme järjestää hartaushetkiä myös esimerkiksi syntymäpäivän tai avioliiton vuosipäivän yhteydessä. Hartaus voi olla kotona, kirkossa tai muussa sopivassa paikassa. Kodin siunaaminen voidaan yhdistää kotikasteeseen.

pdf liite

Vuokrattavien tilojen hinnasto 2022